שמונה מונחי חשמל שכל בעל רכב חשמלי חייב להכיר
אם יש לכם רכב חשמלי (או שאתם שוקלים לקנות אחד), חשוב שתכירו את שפת החשמל. טעויות בהבנה של מושגים בסיסיים כמו וואט, וולט, אמפר וקילוואט-שעה עלולות לבלבל אתכם בכל מה שקשור לביצועים, קצב טעינה ועלויות. הנה הסיכום:
1. הספק (קילוואט, כוח סוס)
מתאר את עוצמת המנוע או קצב הטעינה. נמדד בקילוואט (KW).
כמה הספק גבוה יותר = ביצועים חזקים יותר / טעינה מהירה יותר.
2. קיבולת סוללה (קילוואט-שעה)
“נפח האנרגיה” של הסוללה – קובע את טווח הנסיעה.
כמו גודל מיכל דלק, רק בחשמל.
3. זרם (אמפר)
כמה חשמל זורם בפועל. משפיע על מהירות טעינה.
זרם גבוה = טעינה מהירה יותר.
4. סוג זרם: AC ו-DC
• AC – זרם ביתי רגיל, טעינה איטית
• DC – טעינה מהירה בעמדות ציבוריות
הרכב צריך ממיר בין השניים.
5. מתח (וולט)
“כוח הדחיפה” של החשמל.
מתח גבוה = פחות זרם = פחות חום = טעינה יעילה יותר.
6. סוג חיבור וקצב טעינה
• טעינה ביתית: TYPE 2, איטית (7–22 קילוואט)
• טעינה מהירה: DC, עד 350 קילוואט
כדאי לדעת מה הרכב תומך.
7. טווח נסיעה
תלוי בקיבולת הסוללה ובצריכת האנרגיה.
כמו צריכת דלק – אבל בקילוואט-שעה ל-100 ק”מ.
8. מצב טעינה (SOC)
רמת הסוללה באחוזים – כמו מד דלק.
מקור המידע: ערוץ הטלגרם Car News & Technology